در حال بارگذاری ...
یادداشت محمدرضا امیرخانی به مناسبت درگذشت روح الله مفیدی

93 سال زندگی مقید به نظم و  عبادت پروردگار

ایران تئاتر یزد_محمدرضا امیرخانی؛ مرحوم روح الله مفیدی  مقید به نظم بود و  مقید به عبادت پروردگارش آنچنان که در اول وقت نمازش را می‌خواند و آنچه او را از دیگران متمایز می‌ساخت بذله گویی و شوخ طبعی‌اش با همه بود

روح‌الله مفیدی چهره‌پرداز و بازیگر سینما و تلویزیون بود و قبل از ورودش به تلویزیون و سینما آن زمان‌ها که در یزد سکونت داشت در تئاتر و نمایش شهرستان یزد نقش‌آفرین بوده است.

آشنایی من کمترین با روح‌الله مفیدی به بازی در سه سریال همدوماد؛ آرزوهای بزرگ و آب پریاست. روح‌الله مفیدی مقید به نظم بود و مقید به عبادت پروردگارش آن‌چنان‌که در اول وقت نمازش را می‌خواند و آنچه او را متمایز می‌ساخت از دیگران بذله‌گویی و شوخ طبعیش با همه از پیر و جوان و پیشکسوت و کم‌تجربه و.... بود.

از نصرآباد محل تولدش باافتخار یاد می‌نمود و کلمه پایانی نام فامیلش را متذکر می‌شد که وقتی خبرنگاری کلمه مفیدی را می‌گفتند ایشان بلافاصله یادآور می‌شدند...مفیدی نصرآبادی!

در سینما چهره‌پردازش می‌نامند. مع‌الوصف ۴۷فیلم سینمایی و ۲۰ سریال،گوشه‌ای از فعالیت‌های هنری این هنرمند ایرانی است. که فیلم‌های سینمایی یک حبه قند،آینه عبرت،گل پامچال،تنگسیر،مراد برقی،هتل،چراغ جادو،جیب‌برها به بهشت نمی‌روند از معروف‌ترین آثار سینمایی و تلویزیونی وی هستند.

روز ۲۴تیرماه بعد از حدود ۹۳ سال زندگی پرفرازونشیب به دیار باقی شتافت. روحش شاد و قرین رحمت الهی باد.

به هنرمندان، به خانواده‌اش؛ خانواده وزیری و به‌ویژه برادرزاده‌اش سرکار خانم لیلا مفیدی هنرمند خوب تئاتر یزد تسلیت و تعزیت می‌گویم




نظرات کاربران